10 běžných potravin, kterým se vyhněte, pokud chcete zhubnout!

Většina z nás ví, že pokud si chce udržet štíhlou linii, musí se držet daleko od fastoodů a vysoce kalorických dezertů. Ale co věci, které máme běžně doma ve skříních a lednicích? Zde je 10 běžných potravin, které mohou tiše sabotovat vaše pokusy zhubnout.

1. Bílá rýže

Nejen že bílá rýže má méně živin, než hnědá rýže, ale také ji vaše tělo zpracuje velice rychle, a tak vám stoupne hladina cukru. Výsledkem je velký pokles energie, která bude mít za následek chutě na ne tak zdravé potraviny ve snaze, aby se vaše cítilo opět aktivní.

2. Hroznové víno

Hroznové víno je sice ovoce, což je sice zdravé, ale opět obsahuje vysoký obsah „rychlých cukrů“, které vám mohou způsobit větší chuť mlsat. Pokud si tedy chcete k svačině dát hroznové víno, nezapomeňte ho doplnit něčím s vysokým obsahem bílkovin, například nízkotučným tvarohem. Vaše hladina cukru tak zůstane stabilní.

3. Džusy

Džusy mohou na první pohled vypadat zdravě, ale jejich správné jméno je spíše „cukrem ochucená voda“. Většina z džusů obsahuje tolik sladidel, které zcela převažují to dobré, co by našemu tělu mělo prospívat. Pokud si chcete dopřát džus, vybírejte jen opravdu kvalitní a s nejvyšším podílem ovocné složky. Džus pak konzumujte s mírou a ohledem  na váš denní příjem a výdej energie.

(Zdroj: pinterest.com)

4. Kečup

Kečup ve srovnání s tatarkou může vypadat neškodně, ale víte, že má vysoký obsah cukru a soli? To je hned dvojitý problém, pokud se snažíte zhubnout. Ano, chutná sice velice dobře s hranolkama, ale do zdravého jídelníčku tohle přeci nepatří. Nemám pravdu?

(Zdroj: pinterest.com)

5. Mražená jídla

Mražená jídla a mražené pizzy mohou být lákavé, pokud jste v časové tísni a nestíháte si nic připravit. Nicméně mají v sobě vysoký obsah soli pro jejich dlouhodobé uchování. To bude mít za následek, že budete více jíst a vaše tělo si bude muset zadržovat větší množství vody ve snaze zředit takový příděl soli.

6. Solené ořechy

Ačkoli ořechy jsou velkým zdrojem bílkovin, tak naopak ty solené mohou být vaším velkým nepřítelem. Můžete začít hrstkou ořechů a postupně neodbytně pokračovat, až zjistíte, že jste snědli celou plechovku. Oříšky konzumujte nesolené a pouze jen po 5 až 10 kouskách za den.

7. Těstoviny

Na těstovinách moc nešetřete. Levné obsahují málo vlákniny a vyšší podíl rychle stravitelných škrobů. Snadno se rozvaří, mají vyšší glykemický index a tak „podporují tvorbu tuků“ v těle, a tedy tloustnutí. Rychleji po nich také vyhládnete.

8. Smoothies

Ano, smothies obsahují hodně vitamínů a minerálů z ovoce nebo zeleniny. Většina z nich ale může být také hodně kalorická. Jsou skvělé, pokud s nimi chcete nahradit chybějící jídlo, ale jako doplněk k jídlu už moc vhodné nejsou.

(Zdroj: pinterest.com)

9. Kandované ovoce

Nenapadlo by vás, že ovoce může být takový problém, že? Problém je, že sušené ovoce bývá naloženo ve velkém množství cukru. Raději si doma usušte ovoce sami a budete mít jistotu, že jíte opravdu jen ovoce.

10. Alkohol

Při dietě je alkohol tabu. V alkoholu jsou takzvané prázdné kalorie, které nemají žádný nutriční přínos. Alkohol se však energeticky může rovnat tuku! Dalším zabijákem štíhlé linie je konzumace jídla a alkoholu zároveň. Další jídlo, které přijmete spolu s alkoholem, se ukládá do tukových zásob, protože v první řadě se musí odbourat alkohol.

(Zdroj: pinterest,com)

Samozřejmě, nejde jíst dokonale po celý život a čas od času si člověk zahřeší. Každopádně není špatné vědět, co nám doopravdy škodí a snažit se to raději nahradit zdravější variantou, nebo to úplně vypustit z jídelníčku. Možná se tak do svých vysněných kalhot vejdete dříve, než jste si mysleli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *