5 věcí, se kterými se musíte rozloučit, chcete-li být šťastné

Štěstí je něco, čeho se v dnešním světe snaží každý dosáhnout. Většina z nás však hledá štěstí v lidech okolo nás, ve věcech, v zaměstnání atd.. Toto štěstí je však velmi prchavé, jelikož ho hledáme na špatných místech. Štěstí musíme najít především samy v sobě. Magazín 2K pro vás má 5 věcí, se kterými se musíte rozloučit, chcete-li být šťastné.

1. Toxické vztahy

Každá z nás jistě zná někoho ze svých přátel, kdo je neustále s něčím nespokojený. Hraje oběť okolností a vždycky vidí sklenici raději poloprázdnou, než poloplnou. Neustále si na něco stěžuje: na počasí, na rodinu, na práci… Seznam by mohl dále pokračovat. Zkrátka z jejich úst nevyjde nikdy nic pozitivního.

Být v jejich přítomnosti může být nebezpečné, zvláště pokud jste typ člověka, který se snadno nechá ovlivnit náladou lidí okolo vás. Tito negativní lidé z vás budou vysávat veškerou energii a dobré vibrace.

Od této chvíle se snažte obklopovat lidmi, kteří jsou silní, pozitivní a pulzuje z nich dobrá nálada. Snažte se trávit svůj čas s lidmi, kteří zůstávají pozitivní bez ohledu na to, co jim život zrovna přináší.

5-veci-se-kterymi-se-musite-rozloucit-chcete-li-byt-stastne-2
(Zdroj: weheartit.com)

2. Sebeponižování

„Nejsem nic v porovnání s ní/ním.“

„Nejsem hezká.“

„Nejsem dost dobrá.“

„Nedokážu to.“

Zní vám to povědomě?

Negativní promlouvání k sobě samotné může být nebezpečná, protože má moc utvářet budoucnost. Když si budete stále v duchu opakovat tyto negativní fráze, o tom jak nejste dost dobré, budete se tak i cítit. To nakonec eliminuje veškerou vaši motivaci. Vaše myšlenky se totiž stávají „realitou“.

Možná se vám nepodařila zkouška nebo vás vyhodili z práce. Pokud jste se staly součástí nějakých negativních událostí, možná jste si samy v sobě řekly: „Selhala jsem.“

Místo toho byste však měly říct: „Zklamala jsem, ale nenechám aby mě můj neúspěch definoval.“

Všimly jste si velkého rozdílu mezi těmito dvěma výroky? V prvním prohlášením jsete definovaly samy sebe. Ve druhé je uznání, že neúspěch se skutečně konal, nikoli už však nic, co by definovalo vás a shazovalo vaše sebevědomí.

Změňte úhel pohledu, pokaždé když  sobě budete mluvit nebo budete o sobě uvažovat nahlas, brzy poznáte rozdíl.

3. Nerealistická očekávání

Za prvé máte nerealistická očekávání k sobě. Například si dáte za cíl, že chcete do zítřka  zhubnout do kalhot o tři čísla menší. Mít bojovného ducha je obdivuhodné, ale všichni víme, že zhubnout do kalhot o tři čísla menší  se nestane přes noc. Musíte rozlišovat mezi zbožnými přáními a těmi reálnými ze zdravého rozumu.

(Zdroj: weheartit.com)
(Zdroj: weheartit.com)

Můžete doufat v nejlepší, ale musíte mít v záloze plán B, a dokonce i plán C. A bez ohledu na to, jaké jsou vaše šance, se raději emocionálně připravte na výsledek. Pokud se předem nepřipravíte, můžete být zklamané.

Za druhé máte také nerealistická očekávání od druhých. Například očekáváte, že vám partner odpustí, když jste se omluvili. Máte pocit, že je to logické a rozumné, ale co je samozřejmé pro vás, nemusí být pro druhé. Vžijte se do jeho kůže a nesnažte se mít přehnaná očekávání ani na druhé.

Čím dříve přestanete mít nerealistická očekávání, tím dříve se začnete cítit šťastnější.

4. Srovnávání

Porovnáváte samy sebe s přáteli, sousedy, celebritami i neznámou osobou. Když zapnete televizi, otevřete časopis nebo jen surfujete na internetu, jste bombardovány různými představami o ideálu krásy. Až si z toho připadáte méněcenné a ošklivější. Vaše sebevědomí klesne až do bodu, kdy si přejete být osobou, se kterou se srovnáváte.

Neuděláte si ani žádnou laskavost, pokud se budete srovnávat jen s někým, o kom si myslíte, že je „horší“ než vy. Srovnávání tedy není žádné vítězství.  Jediná osoba, se kterou se můžete srovnávat jste VY.

5. Obavy

Většina věcí, kterých se obáváte, jsou mimo vaši kontrolu. Přesto vám dělají starosti. Lámete si hlavu s tím, co bude zítra, za týden nebo dokonce za rok. Co si dáte k večeři, jak dopadne vaše pracovní pozice nebo zdali vám vyjde první rande.

(Zdroj: weheartit.com)
(Zdroj: weheartit.com)

Více znepokojující je, že tím, čeho se bojíte, teprve vytváříte problémy, které doposud nebyly. Začnete totiž věřit něčemu, co se ještě ani nestalo, a hlavně stát ani nemusí. To může být škodlivé pro vaše fyzické a hlavně i emocionální zdraví.

Takže až příště vaše mysl zabrousí do daleké budoucnosti a vy propadnete obavám, zhluboka se nadechněte s řekněte si, že jediné, co je momentálně důležité je teď a tady.

Tak na co ještě čekáte, štěstí je vám na dosah – je to jen 5 kroků!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *