7 výhod joggingu, a jak začít

Jogging je oblibou žen i mužů po celém světě. Možná také patříte k těm, co rády hodí vše za hlavu a vyběhnou ven načerpat energii. A pak možná patříte k těm, které běhání zatím děsí.Pojďte se s Magazínem 2K podívat na 7 výhod joggingu, a jak začít.

Co je to jogging?

A jak se liší od klasického běhu? Jogging je v podstatě běh pro radost a pohodu. Za ničím se nehoníte a nezávodíte. Běžíte pomalé tempo, které střídáte s rychlou chůzí. Jde vlastně o to, abyste si odpočinuly a vyčistily hlavu. Shonu a spěchu máte v běžném životě jistě až až.

Začátečníkům se nedoporučuje příliš počítat kilometry, ale spíše se soustředit na délku běhání. Zbytečně se pro začátek nepřepínat a běhat jen tak, aby to nebylo nad vaše síly. V případě vyčerpání nezastavovat, ale vystřídat běh s rychlejší plynulou chůzí. Nezapomínat na správně dýchání a protažení před i po joggingu.

Zdroj: publicdomainpictures.net
(Zdroj: publicdomainpictures.net)

A jaké jsou tedy důvody, proč provozovat jogging nebo chcete-li, běh.

1. Můžete běhat kdekoli

Je to tak, můžete vyběhnout ven do města, na cyklostezku, na pláž nebo do lesa. Záleží jen na vás a na vašich možnostech. A hlavní je, že vás to nebude stát ani korunu!

2. Zlepšení kondice

Při pravidelném běhání a celkově sportu, zlepšíte svou fyzickou i psychickou kondici. Díky běhu se zlepší veškerá vaše fyzická aktivita, nebudete se zadýchávat už po 5 minutách. A navíc se oprostíte od každodenních starostí. Občas je dobré být samy a přemýšlet jen o tom, co je teď a tady.

3. Dobrá nálada

Běhání také pomáhá zmírnit stres, jak už bylo řečeno výše. Při pohybu se uvolňuje do mozku endorfin, jinak taky nazvaný jako hormon štěstí a způsobuje dobrou náladu. Běžci a celkově sportovci jsou prostě šťastní lidé.

(Zdroj: pixabay.com)
(Zdroj: pixabay.com)

4. Předcházení vysokému tlaku

Smršťování a rozpínání tepen při běhu pomáhá vaše tepny udržet stále fit, což vede k udržování krevního tlaku ve sppávné hladině. Teda jen do doby, než zjistíte, že jste si prošoupaly běžecké boty a bude třeba koupit nové!

5. Silné nohy

Je více než jasné, že při běhu velmi zesílí vaše nohy. Nohy běžce jsou jako elektrárna! A navíc vás dokážou dostat z bodu A do bodu B. Od teď se můžete rozloučit se špinavou MHD!

6. Vaše kolena vám poděkují

Běh posiluje vaši chrupavku, protože při pohybu se zvyšuje průtok kyslíku, a tím dochází k odplavování toxinů a posílení kloubních vazů. Vaše maminka vám možná říkala, že při běhu si zničíte klouby. Ale největším rizikovým faktorem artrózy kromě věku je? Vysoká tělesná váha! A ta vám při pravidelném běhání nehrozí.

(Zdroj: pixabay.com)
(Zdroj: pixabay.com)

7. Budete žít déle

Zlepší se vaše fyzička, vaše zdraví i vaše nálada. Roztáhnou se vám plíce, budete mít krevní tlak v normě a vaše imunita bude pevná jako skála. Co více by mohlo napomoci k dlouhověkosti? Samozřejmě, důležitá je i zdravá strava, ale je jisté, že to, co tělu dáte teď vám ve stáří vrátí. V dobrém. Doufám.

Rady začátečníkům

Základem každého běhání a joggingu jsou správné boty a oblečení.  Co se týče techniky běhání, tak běh je přirozený pohyb. Držte své tělo rovně, nehrbte se a nijak se nekruťte. Hlavu mějte vzpříma a dívejte se před sebe. Ramena držte uvolněně a pažemi pohybujte zcela přirozeně.

(Zdroj: pexels.com)
(Zdroj: pexels.com)

Pokud jste se tedy rozhodly, že začnete běhat, je to jedině dobře. Začněte zlehka a zbytečně se nepřepínejte. Pokud na vás přijde únava, zpomalte a zase pokračujte. Časem ucítíte zlepšování. Nejdůležitější věc je začít a následně vytrvat!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *