8 tipů na boj proti jarní únavě

Jaro už klepe na dveře, nám se ale po zimě vůbec nechce vylézt z tepla domova. Padá na nás neustále únava, jsme vyčerpané a nejraději bychom pořád spaly. Jak se opět nastartovat? Magazín 2K pro vás má 8 tipů na boj proti jarní únavě.

1. Začněte cvičit

Stačí pravidelné dávky pohybu denně a energie se vám brzy vrátí. Najděte si pohyb, který vás bude bavit. Začněte ranní pětiminutovou rozcvičkou a postupně přidávejte. Časem si můžete nají jinou sportovní aktivitu, jako je fitko, jóga nebo cokoli jiného, co vás baví. Krom energie vám cvičení přinese skvělou figuru na léto do plavek.

2. Pijte vodu

Nedostatek vody může být důvod, proč je vaše tělo vyčerpané. Ruku na srdce. Kolik tekutin denně vypijete? Pokud máte problém vypít denně minimálně 2 litry tekutin, a tím je myšlená čistá voda, ovocné šťávy nebo bylinné a ovocné čaje, zařaďte do svého jídelníčku také více potravin obsahující vodu (meloun, okurka, paprika…).

(Zdroj: pixabay.com)
(Zdroj: pixabay.com)

3. Zlepšete životosprávu

Hutná zimní jídla vyměňte za lehčí stravu, jako jsou zeleninové saláty, ryby a odlehčené varianty vašich oblíbených jídel. Povzbuďte své trávení za pomocí vlákniny, probiotik a prebiotik. Zkuste také jarní detox a očistěte své tělo.

4. Doplňte vitamíny

Velmi často zapomínáme do svého jídelníčku zařazovat dostatek ovoce a zeleniny. Což je však velká chyba. Přes zimní období jich přijímáme až o dvacet procent méně, než naše tělo potřebuje. Proto nezapomínejte vitaminy doplňovat a každou vaši svačinu doplňte o dávku zeleniny či ovoce, luštěnin, semínek a oříšků.

(Zdroj: pixabay.com)
(Zdroj: pixabay.com)

5. Relaxujte

Jarní únava může být také spojená s nedostatkem spánku. Určitě máte plný diář úkolů a nevíte, kde vám hlava stojí. Naučte se zastavit a zvolnit tempo. Přetěžované tělo brzy hodí stopku a vy stejně skončíte s chřipkou v posteli. Odborníci radí spát 7 – 8 denně. Pokud máte volno a cítíte únavu, tak si dopřejte klidně i malou siestu odpoledne.

6. Dopřejte si sex

Co vás zaručeně naplní energií, je sex a orgasmus. Nebraňte se erotickým zážitkům. Zalezte si s partnerem pod deku a oddávejte se jeden druhému.

7. Jděte ven

Důležitý je také pobyt na čerstvém vzduchu, a co teprve, když venku svítí sluníčko. Neváhejte a jděte se ven projít. Sluníčko pomáhá vytvářet hormon serotonin, který vyvolává a pocit štěstí a radost. Jakmile tedy uvidíte, že veku vykukuje slunce, neváhejte a běžte načerpat energii ven.

(Zdroj: pixabay.com)
(Zdroj: pixabay.com)

8. Nepodlehněte stresu

V dnešní době je těžké nepodlehnout stresu, obzvlášť na jaře, kdy se mění čas, příroda udělá velký kus práce a my ji sotva stačíme. Stres pak prohlubuje únavu a vyčerpání. Snažte se tedy udržet pozitivní myšlení. Zkuste například meditaci. Nedovolte špatným myšlenkám ovládat vaši mysl.

Usmějte se, jaro je tu!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *