Zbavte se lenosti: 9 kroků, jak změnit svůj život

Může to být náročné, začít věnovat více času tomu, jak si zorganizovat čas a přestat být líné. Pokud se naučíte věci si správně zorganizovat, zjistíte, že najednou stíháte dělat čím dál tím více věcí a můžete si snáze plnit své sny. Magazín 2K pro vás má 9 způsobů, jak změnit svůj život a přestat být líné.

Je nekonečně mnoho způsobů, jak trávit volný čas. Ale pokud spoustu věcí odkládáte, můžete na konci dne zjistit, že jste prakticky nic neudělaly, a to může být ve výsledku frustrující. Proto je tu návod, jak se tomu vyvarovat.

1. Sepište si své cíle

Ze začátku to může být složité, v hlavě vám toho běhá hodně – deset různých míst, kde byste chtěly pracovat, pět pracovních pozic a spousta věcí, co si chcete pořídit. To je vcelku normální, proto je dobré své cíle si napsat. Pomůže vám to věci objasnit. Jakmile je totiž uvidíte napsané přímo před sebou, zjistíte, že některé jsou spíše legrační a nakonec je vypustíte.

(Zdroj: pinterest.com)
(Zdroj: pinterest.com)

Pamatujte, že vaše cíle nemusí být celý život stejné, mohou se měnit, může jich být více. Když budete na svůj seznam přání stále koukat a aktualizovat ho, utvoříte si tak opravdový seznam svých niterních cílů.

Další rada zní, nesdílet seznam s dalšími osobami, jelikož vstup někoho dalšího by mohl znamenat ovlivnění vašich tužeb a cílů. To ale vy nechcete, potřebujte, aby vaše cíle vycházely z vaší hlavy a srdce, na základě vašich potřeb a přání.

2. Plán útoku

Nyní si sestavte svůj plán útoku na své cíle. Sestavujte ho postupně a dlouhodobě – na týden, měsíc, rok i dva dopředu. Můžete ho měnit za pochodu, ale bez stanoveného plánu svého vysněného cíle horko těžko dosáhnete.

Důležité je být nadšené pro to, co děláte nebo co se chystáte dělat. Pokud vás daná věc nudí už teď, je pravděpodobné, že vás velmi brzy omrzí. Musí to být něco, k čemu jste hluboce připoutány. Pro co jste zapálené? Co vás baví? Váš plán se bude mnohem lépe plnit, když budete dělat něco, co vás baví a naplňuje.

3. Vytrvalost

Další malé kroky přidáte až v průběhu času. Sepisujte si seznam věcí, které je nutné udělat pro dosažení cíle. Je opravdu dobré si vše zapsat. Jakmile vás něco napadne, ale začnete dělat něco jiného, je více než pravděpodobné, že na to za chvilku zapomeneme. Takže piště! Piště si vše, co vás napadne a co potřebujete nebo chcete udělat.

(Zdroj: pinterest.com)
(Zdroj: pinterest.com)

Jakmile se naučíte využívat svůj čas proto, co máte rádi, bude to i vaším palivem jít kupředu. Vaš lenost se rozplyne. Někdy budete muset ustoupit a relaxovat, ale teď už poznáte, kdy je vhodný čas to udělat.

4. Přestávky

Pokud se díváme na to, jak mít dlouhodobě vysoké nasazení a nebýt líné, je velmi lehké sklouznout k workoholismu. To také není v pořádku. Potřebujete interakci s lidmi – lásku dávat i přijímat.  Je třeba se zapojit do společnosti.

Může to být vaším dalším hnacím motorem. Komunikace s lidmi, zjišťování jejich potřeb, cílů a tužeb. Můžete se od nich učit. Bez kontaktu s ostatními se stanete izolované, cynické a ztratíte svou motivaci. Vždyť se přeci říká, že sdílené štěstí je dvojnásobné.

5. Práce a pohyb

Naše těla se sama nenastartují. Trávíte-li 10 hodin denně v sedavém zaměstnání, začnete se čím dál tím více cítit unavené a lehce sklouznete k lenosti. Snažte se tedy najít rovnováhu mezi tím, co děláte. Najděte si nějaký pohybový koníček, choďte cvičit, běhejte, tančete…. Prostě cokoli, co vás nadchne a bude bavit. Pohybem se vám do krve vyplaví endorfiny (hormony štěstí) a vrátí vám zpět chuť něco dělat.

(Zdroj: instagram.com)
(Zdroj: instagram.com)

6. Správná strava

Neexistuje žádný všelék na lenost. Je třeba se zaměřit na všechny aspekty života: práce, láska, záliby, finance, domácí život, duchovní život, jídlo atd… Takže dalším faktorem, který ovlivňuje vaši aktivitu, je to, co jíte. Všimly jste si někdy, že dáte-li si nezdravé jídlo, nějaký mastný smaženy fast food, je vám po jídle těžko a cítíte se unavené? A ten rozdíl, když jíte zdravé vyvážené jídlo? Dopad na vaši psychiku a aktivitu to má radikální.

(Zdroj: pinterest.com)
(Zdroj: pinterest.com)

Vaše mozky potřebují aminokyseliny, esenciální mastné kyseliny, bílkoviny, vitaminy, vlákninu apod… Bez toho nemůžete správně fungovat. Je to jako byste chtěly, aby auto jezdilo na vodu.

7. Udělejte něco pro druhé

Někdy vaše pocit lenosti může zapřičinit i to, že nemáte náladu. Možná máte pocit, že vám někdo ublížil nebo jste na někoho naštvané. Zaměření se na negativa vás ale může zdržovat od toho, co máte rády a také vám krást motivaci. Zastavte tedy utápění v sebelítosti a udělejte něco příjemného pro druhé.

Kupte květiny, oblíbené CD, lístky na koncert nebo cokoli jiného, co potěší někoho, kdo je vám blízký. Naše kultura se hemží sobectvím, tak dělejte něco proti. Je třeba dělat i něco pro ostatní, nebo ztratíte schopnost být soucitné. Je sice důležité soustředit se na své cíle, ale zároveň nesmíme zapomínat na své blízké.

8. Zbavte se škůdců

Pokud trávíte mnoho času s línými lidmi, je velmi pravděpodobné, že to na vás bude mít vliv také. Chystáte-li se změnit svůj život, je se třeba i rozhodnout, s kým budete trávit svůj čas. Je potřeba se obklopovat lidmi, kteří mají podobné cíle a životní nároky jako vy. Možná to zní jednoduše, ale zkuste třeba chodit na společenské akce, kde se seznámíte s podobně zmařenými lidmi.

9. Nenechte se odradit neúspěchy

Všichni museli někde začínat, proto nenechte, aby vás jeden špatný den odradil od cesty k vašim cílům. Slova od lidí někdy mohou bodat do srdce a pokoušet se vás odradit, ale pamatujte, oni sami se bojí změnit své vlastní životy.

(Zdroj: weheartit.com)
(Zdroj: weheartit.com)

Jen proto, že jste líné právě v tuto chvíli, neznamená, že musíte být celý život. Můžete změnit svůj život právě teď. Buďte pilné a motivované, ale uvědomte si, že nikdo není dokonalý. My všichni se musíme učit od druhých a zasmát se, když nám zrovna něco nevyšlo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *